Nie daj się chandrze!

Patrzysz na pogodę za oknem i odechciewa Ci się wszystkiego? Nie martw się, nie tylko Tobie. Okres jesienno-zimowy to nie najłatwiejszy czas dla naszej psychiki, zwłaszcza gdy dochodzi do tego huśtawka hormonalna towarzysząca menopauzie i związane z nią uciążliwe objawy. Niestety, nie wyciągniemy z rękawa czarodziejskiej różdżki i nie zaczarujemy rzeczywistości. Mamy jednak dla Ciebie kilka sprawdzonych sposobów na walkę z melancholią i chandrą. Spróbuj, a nie będziesz żałować!

Spaceruj, ile się da

Na pewno sobie nie pomożesz, jeśli zamkniesz się w czterech ścianach lub, co gorsza, zalegniesz bezczynnie pod kocem, pozwalając smutnym myślom zawładnąć Twoją głową. Na chandrę najlepsza jest porządna dawka świeżego powietrza – dotlenisz mózg, zmobilizujesz do pracy układ krążenia, a przy okazji wzmocnisz odporność. Poza tym regularny ruch, jak przekonują specjaliści, uwalnia w organizmie endorfiny, czyli hormony szczęścia, zatem do domu na pewno wrócisz w lepszym nastroju.

Jeśli trudno Ci się zmobilizować do codziennych spacerów… przygarnij ze schroniska psa albo zaproponuj znajomym pomoc przy wyprowadzaniu ich czworonoga. Pierwsze rozwiązanie jest jednak zdecydowanie lepsze, bo, jak powszechnie wiadomo, zwierzak w domu zwykle ma działanie terapeutyczne, a codzienne głaskanie go koi nerwy. I nie martw się, że przybędzie Ci obowiązków – czasem lepiej mieć ręce pełne roboty, niż głowę pełną przygnębiających myśli.

Łykaj witaminę D

Witamina D zwana jest słoneczną witaminą, ponieważ syntetyzuje się w naszej skórze pod wpływem promieni słonecznych. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest dla naszego organizmu. Korzystnie działa nie tylko na układ kostny, lecz także na mięśnie, odporność i układ sercowo-naczyniowy. Naukowcy donoszą, że jej niedobór może zwiększać ryzyko niektórych chorób neurologicznych i psychiatrycznych (np. depresji) oraz nowotworów (np. piersi). Dlatego koniecznie zadbaj o regularną suplementację, a Twoje samopoczucie zdecydowanie się poprawi. Ponieważ w Polsce niedobór witaminy D jest bardzo duży, dorosłym zaleca się przyjmowanie aż 2000 j.m. na dobę w okresie jesienno-zimowym, kiedy słońca jest jak na lekarstwo. Jeśli jednak latem raczej chowasz się w cieniu i używasz kremów z wysokimi filtrami UV, witaminę D zażywaj nawet przez cały rok. Rekomendowaną ilość znajdziesz np. w preparacie VitaDerol® Forte (www.sequoia.pl).

Sięgnij po wesołą lekturę

Czytanie książek pozwala oderwać się od własnych problemów i choć na chwilę pożyć życiem innych. Warto jednak wybierać lektury nastrajające optymistycznie, a najlepiej takie, które wywołują salwy śmiechu. Daruj sobie zatem mroczne kryminały czy przygnębiające reportaże. Sięgnij po jakąś lekką obyczajówkę albo napisane z humorem poradniki. Ostatnio furorę robią książki Reginy Brett: „Bóg nigdy nie mruga – 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu” czy „Jesteś cudem – 50 lekcji, jak uczynić niemożliwe możliwym”. Do łez rozśmieszą Cię także książki Katarzyny Pisarzewskiej „Halo, Wikta” i „Wikta, ratuj!”.

I na koniec najważniejsze: ani na chwilę nie rozstawaj się z preparatem Promensil®! Pamiętaj, że łagodzi on objawy menopauzy, w tym wahania nastroju, w sposób naturalny i bezpieczny, bez zbędnej chemii.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejrozumiem